Motor vozidla

Výběr správného

Během dobrý, co se splachovací motorový vyrábí vzniklo mnoho typů, které se rozdělují třeba typem přeplňování, rozvody, vstřikováním paliva a tak dále. Když se podíváme na dnešní automobily, tak stále máme možnost výběru. Ať už kupujete nové či ojeté vozidlo, tak byste si měli promyslet, jakým způsobem jej budete používat. Jako příklad si můžeme dát každodenní krátké trasy po městě.

motor vozidla

Na ty se nehodí dieselový motor s filtrem pevných částic, protože se za takto krátkou trasu nezahřeje, což pro něj není nic vhodného a spotřeba je v takovém provozu vysoká. Navíc zmíněný filtr pevných částic za studena nefunguje úplně optimálně. Naopak se dá doporučit menší benzínový motor bez turba se vstřikováním, kdy příkladem jsou MPI motory. Samozřejmě dnešní vozy mají lambda sondy a řídící jednotku, díky čemuž si auto přizpůsobí směs a další věci tak, aby provoz byl ekonomický a motor běžel optimálně.

Údržba

Táto součást auta obsahuje řadu součástek, přičemž mnoho z nich je pohyblivých a potřebují dobré mazání, aby se nevydřeli. Proto tu máme kompletní systém mazání, kdy hlavním mazivem je olej. Ten je potřeba měnit dle servisních intervalů, aby měl potřebné vlastnosti, přičemž ty se s počtem najetých kilometrů zhoršují. Když už jsme u toho oleje, tak bychom neměli zapomenout ani na ten převodový.

vyleštěný motor

Výrobce však nepředepisuje výměnu pouze oleje, protože jsou tu i další součástky. U benzínových pohonných jednotek se nám o každý zážeh starají svíčky, takže po několika desítkách kilometrů je potřeba jejich výměna. Zásadní vliv na životnost motoru má rozhodně styl jízdy, protože takové vytáčení za studena do omezovače rozhodně ničemu neprospěje. Nejprve je zapotřebí motor zahrát plynulou jízdou. V té plynulosti bychom měli pokračovat, protože kromě menšího opotřebení se můžeme také těšit z menší spotřeby, která se v dnešní době zdražování dost řeší.